نتایج جستجو برای عبارت :

در کیفیت طی الأرض

#حدیث_مهدوی 
امام رضا(ع)
«فاذا خرج اشرقت الأرض بنور ربها، و وضع میزان العدل بین الناس فلا یظلم احدا، و هو الذی تطوی له الأرض و لا یکون له ظل، و هو الذی ینادی مناد من السماء یسمعه. جمیع اهل الأرض بالدعاء الیه، یقول: الا ان حجة الله قد ظهر عند بیت الله فاتبعوه، فان الحق معه و فیه».
«او چون ظاهر شود، زمین به نور پروردگار نورانی گردد. ترازوی عدالت در میان مردم قرار دهد (ارزش‌ها و معیارهای عدالت را پیاده کند) دیگر احدی به دیگری ستم نمی کند، زمین زیر پ
#حدیث_مهدوی 
پیامبر اکرم(ص)
ان المهدی (علیه‌السلام) من عترتی، من اهل بیتی، یخرج فی آخر الزمان تنزل له السماء قطرها و تخرج له الأرض بذرها، فیملا الأرض عدلا و قسطا کما ملأها القوم ظلما و جورا .
مهدی (علیه‌السلام) از عترت و اهل بیت من است؛ در آخرالزمان ظاهر می شود. آسمان باران رحمتش را فرو می ریزد و زمین گیاه خود را بیرون می فرستد. زمین را پر از عدل و داد کند، چنانکه مردم آن را از جور و ستم پر کرده اند .
بحارالانوار/ ج51/ ص74
‍ بسم الله الرحمن الرحیم
#نحو_العدالة  
#الرسالة_1
یجب علینا توفیر العدالة وتحکیمها فی حیاتنا و السعی وراء احیائها فی المجتمع
✅  تاثیر العدالة فی الکون:
⭕️ تمحی العدالة  الظلم فی العالم و تنجی المظلومین
⭕️ تزدهر الأرض بالعدالة و تنزل السماء رحمتها مدرارًا و تثمر الأشجار و تخضر
⭕️ الأرض و تتزین لأهل الأرض   بورودها و نباتها
⭕️ تسکن الوحوش بأمان فی الأرض و تسیر فی الطرقات کالحیوانات الألیفة
✍️ یقذف نور العلم فی قلوب المؤمنین حیث لایح
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
 
#حدیث_مهدوی 
امام مهدی از دیدگاه پیامبر اکرم(ص)
ان المهدی (علیه‌السلام) من عترتی، من اهل بیتی، یخرج فی آخر الزمان تنزل له السماء قطرها و تخرج له الأرض بذرها، فیملا الأرض عدلا و قسطا کما ملأها القوم ظلما و جورا .
مهدی (علیه‌السلام) از عترت و اهل بی
#حدیث_مهدوی 
امام کاظم(ع)
«یغیب عن ابصار الناس شخصه و لا یغیب عن قلوب المومنین ذکره، و هو الثانی عشر منا، یسهل الله له کل عسیر و یذلل له کل صعب و یظهر له کنوز الأرض و یقرب له کل بعید، و یبیر به کل جبار عنید، و یهلک علی یده کل شیطان مرید. ذاک ابن سیدة الاماء الذی یخفی علی الناس ولادته، و لا یحل لهم تسمیته، حتی یظهره الله عزوجل، فیملأ به الأرض قسطا و عدلا، کما ملئت جورا و ظلما».
«شخص او از دیدگان ناپدید می شود ولی یاد او هرگز از خاطره ی مومنان فرامو
#حدیث_مهدوی 
امام کاظم(ع)
«یغیب عن ابصار الناس شخصه و لا یغیب عن قلوب المومنین ذکره، و هو الثانی عشر منا، یسهل الله له کل عسیر و یذلل له کل صعب و یظهر له کنوز الأرض و یقرب له کل بعید، و یبیر به کل جبار عنید، و یهلک علی یده کل شیطان مرید. ذاک ابن سیدة الاماء الذی یخفی علی الناس ولادته، و لا یحل لهم تسمیته، حتی یظهره الله عزوجل، فیملأ به الأرض قسطا و عدلا، کما ملئت جورا و ظلما».
«شخص او از دیدگان ناپدید می شود ولی یاد او هرگز از خاطره ی مومنان فرامو
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
#حدیث_مهدوی 
امام محمد باقر(ع)
«اذا قام القائم (عجل الله فرجه) سار الی الکوفة و هدم بها اربع مساجد و لم یبق مسجد علی وجه الأرض له شرف الا هدمه و جعلها جماو وسع الطریق الأعظم، و کسر کل جناح خارج فی الطریق، و ابطل الکنف و المیازیب، و لا یترک بدعة الا از
#حدیث_مهدوی 
امام حسین(ع)
«ان الله مأدبه بقرقیسیا، یطلع مطلع من السماء، فینادی: یا طیر السماء! و یا سباع الأرض! هلموا الی الشیع من لحوم الجبارین».
-«خدای تبارک و تعالی یک سفره ی گسترده و مهمانی عمومی در «قرقیسا» دارد که منادی آسمانی بانگ بر می آورد: ای پرندگان آسمان! و ای درندگان بیابان! بیایید تا با گوشت ستمگران شکمی از عزا درآورید».
عقد الدرر/ ص87
مناجات

إلهی ، عارفان گویند « عَرِّفْنی نَفْسَک » ، این جاهل گوید « عَرِّفنی نَفْسی » .
إلهی ، اهل ادب گویند به صدرم تصرفی بفرما ، این بی ادب گوید بر بطنم دست تصرّفی نِه .
إلهی ، در راهم ؛ اگر در باره ام گویی " لَمْ نَجِدْ لَهُ عَزْماً " ، چه کنم ؟
إلهی ، آزمودم تا شکم دایر ، دل بایر است . " یا مَن یحیی الأرض المیته " دلِ دایرم ده .
إلهی ، همه گویند خدا کو ، حسن گوید جز خدا کو .
#حدیث_مهدوی 
امیر المومنین(ع)
اللهم بلی لا تخلو الأرض من قائم لله بحجة اما ظاهرا مشهورا او خائفا مغمورا، لئلا تبطل حجج الله و بیناته، و کم ذا و این اولئک؟ اولئک - و الله - الأقلون عددا، و الأعظمون عندالله قدرا. یحفظ الله بهم حججه و بیناته، حتی یودعوها نظرائهم، و یزرعوها فی قلوب اشباههم. هجم بهم العلم علی حقیقة البصیرة، و باشروا روح الیقین، واستلانوا ما استعوره المترفون، و
ادامه مطلب
استدلال امام صادق علیه السلام در باره رجعت
علامه مجلسی رضوان الله علیه در کتاب رجعت می‌نویسد:
مفضل گوید که به امام صادق علیه السلام عرض کردم ای مولای من! جمعی از شیعیان شما هستند که قائل نیستند که شما و دوستان شما و دشمنان شما در آن روز زنده خواهید شد. حضرت فرمود که مگر نشنیده‌اند سخن جد ما رسول الله (صلی الله علیه و آله) را و سخن ما اهل بیت را که مکرر خبر داده‌ایم از رجعت، مگر نشنیده‌اند این آیه را که: «و لنذیقنهم من العذاب الأدنى دون العذاب
#حدیث_مهدوی
 
کلام امام زمان(عج)
«انا المهدی، و انا صاحب الزمان، و انا القائم الذی املأ الارض عدلا، کما ملئت جورا، و ان الأرض لا تخلو من حجة، و لا یبقی الناس فی فترة، فهذه امانة لا تحدث بها الا اخوانک من اهل الحق».
ای شیعه ما «من مهدی هستم، من صاحب الزمان هستم، من آن قائم هستم که روی زمین را پر از عدالت می کنم، چنانکه با بی عدالتی پر شده باشد. هرگز روی زمین خالی از حجت نمی ماند و مردم در فترت نمی مانند. این امانت است پیش تو، جز به برادرانت از اهل ح
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
 
 
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
ان الأرض لا تخلو من حجة إمّا ظاهراً وأمّا مغموراً
ای شیعه ما زمین، خالى از حجّت خدا نیست، یا آشکار است و یا نهان.
منابع:کمال الدین و تمام النعمة / ج 2 / 511 / 45 باب ذکر التوقیعات الواردة عن القائم ع ..... ص : 482بحار الأنوا
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
اللهم أنجز لی وعدی و أتمم لی أمری وثبت وطأتی وملأ الأرض بی عدلاً وقسطاً
پروردگارا! وعده‌ی مرا برآور و کار مرا کامل فرماى و گامم را استوار بدار و زمین را به وجود من انباشته از عدل و داد فرما.
منابع:بحار الأنوار (ط - بیر
حضرت استاد صمدی آملی:
تحمید شرح جمال است و تسبیح شرح جلال.
اگر می خواهیم جذبات اوصاف الهیه را بستاییم، حمدش کرده ایم؛
اگر بخواهیم او را ب عظمت و بزرگی یادش کنیم، ک دهشت آور است، تسبیحش نموده ایم.
و لذا فرموده اند ک: 
" حمد، شرح جمال الهی است؛ چه این ک تسبیح، شرح جلال الهی است. "
روی این اساس فرموده اند ک:
{ یُسَبِّحُ لِلّهِ ما فی السّموات و ما فی الأرض }.
تمام آن چه ک در آسمان ها و زمین است، همه در صدد تسبیح حق اند.
نفرمود ک:
یَحمَدُ للهِ ما فی السّموا
#حدیث_مهدوی
کلام امام زمان(عج)
ان الأرض لا تخلو من حجة إمّا ظاهراً وأمّا مغموراً
ای شیعه ما 
زمین، خالى از حجّت خدا نیست، یا آشکار است و یا نهان.
منابع:کمال الدین و تمام النعمة / ج 2 / 511 / 45 باب ذکر التوقیعات الواردة عن القائم ع ..... ص : 482بحار الأنوار (ط - بیروت) / ج 53 / 191 / باب 31 ما خرج من توقیعاته ع ..... ص : 150
راه رفتن دشمنان امیر المومنین علیه السلام بر روی زمین حرام است (به روایت اهل سنت عمری)
جوینی از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:
✍ ٦٤- أنبأنی الشیخ تاج الدین علی بن أنجب أبو طالب الخازن البغدادی بها، عن جدی شیخ الإسلام جمال السنة أبی عبد اللّه محمد بن حمویه بن محمد الجوینی بواسطة واحدة قال: أنبأنی شیخ الشیوخ ضیاء الدین أبو أحمد عبد الوهاب بن علی إجازة، عن شیخ الإسلام إجازة عن الشیخ أبی الحسن علی بن أحمد المدینی إجازة، قال: أنبأنا الشی
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
وأما وجهُ الانتفاع بی فی غیبتی فکالانتفاع بالشمس إذا غیبها عن الأبصار السحاب وإنی لاَمانٌ لأهل الأرض کما أن النجومَ أمانٌ لأهل السماء
ای شیعه ما نفع بردن از من در زمان غیبتم مانند نفع بردن از خورشید هنگام پنهان شدنش در پشت ابرهاست و همانا من ایمنی بخش اهل زمین هستم، همچنان که ستارگان ایمنی بخش اهل آسمانند.
منابع:الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسی) / ج 2 / 471 / احتجاج الحجة القائم المنتظر المهدی صاحب الزمان صلوات ا
#حدیث_مهدوی
امام جواد(ع)
«القائم الذی یطهر الله به الأرض من اهل الکفر و الجحود و یملأها عدلا و قسطا، هو الذی تخفی علی الناس ولادته و یغیب عنهم شخصه».
«آن قائم (سلام الله علیه) که خداوند زمین را به دست او از لوث کافران و منکران پاکیزه خواهد کرد، و روی زمین را به دست او پر از عدل و داد خواهد نمود، کسی است که تولدش بر مردمان پوشیده باشد و خودش از دیده های آنها غایب شود».
اثباة الهدی/ ج3/ ص478
#حدیث_مهدوی

امیر المومنین(ع)
یظهر صاحب الرایة المحمدیة و الدولة الأحمدیة، القائم بالسیف و الحال الصادق فی المقال، یمهد الأرض و یحیی السنة و الفرض.
صاحب پرچم محمّدی و دولت احمدی صلی الله علیه و آله و سلم ظاهر می شود در حالیکه قیام به شمشیر فرموده و با راستگویی و استواری در گفتار پیش می تازد و آرامش را به زمین باز می گرداند (و یا: زمین را برای پیاده کردن عدالت اجتماعی آماده می سازد) احکام الهی و سنن نبوی (و یا: واجبات و مستحبات) را زنده می کند.
ینا
یغطی الماء معظم سطح الأرض و یشکل معظم جسم الإنسان؛ یمکن أن یوضح ذلک الروابط الحرجة بین المیاه والصحة والنظم الإیکولوجیة.
من الفضاء الخارجی، تبدو الأرض و کأنها کوکب أزرق» لأن معظم سطحه مغطى بالمیاه. 2.5٪ فقط من هذه المیاه العذبة و معظمها یقع مجمداً و لا یمکن الوصول إلیه فی جلید الثلج و غرینلاند، مما یترک أقل من 1٪ من المیاه العذبة فی البحیرات و قنوات الأنهار و تحت الأرض. یمکن استخدام حوالی ثلث المیاه العذبة المحتملة فی العالم لتلبیة الاحتیاج
#حدیث_مهدویت
امیر المومنین
یا بن خیرة الاماء! متی تنتظر؟ ابشر بنصر قریب من رب رحیم، فبأبی و امی من عدة قلیلة اسمائهم فی الأرض مجهولة، قد دان حینئذ ظهورهم. یا عجبا کل العجیب بین جمادی و رجب من جمع و رجب من جمع اشتات و حصد نبات و من اصوات بعد اصوات.
امیرمومنان، علی علیه‌السلام، پس از جنگ نهروان در ضمن یک خطبه در مورد ملاحم به تفصیل سخن گفت و در فرازی خطاب به حضرت ولی عصر ارواحنا فداه فرمود:- ای پسر بهترین کنیزان، تا به کی انتظار باید کشید؟! مژده ب
دوست دارم یه دوستِ پسری داشته باشم که یه دو سه سال از من کو چیکتر باشه؛ تا هر زمانی که اشتباهی مرتکب شد
.
.
.
.
.
ببرمش یه جای خلوت و 5-4 ضربه بخوابونم تو ..... هاش و بگم سینه خیز برو.
اگر هم ممانعت کرد دو ضربه دیگه حوالش کنم.
 
بعد بخوابونمش زمین و کف پاهاش رو 120 ضربه فلک کنم و اگه هم تکون خورد مرحله اوّل رو دوباره تکرار کنم.
 
فلکش هم که تموم شد مجبورش کنم تا رو پاش وایسته و روی یه میز خم بشه تا 150 ضربه اسپنکش کنم.
 
اگر هم تکون خورد یا اذیت کرد دوباره شمارش
بسمک یا من عنده مفاتح الغیب
***********************
سیدنا الاستاد حضرت علامه جوادی آملی روحی فداه در شرح مقدمه ی فصوص قیصری فرمودند:
فرمود: { عندهُ مفاتح الغیب } چه این که : { عنده مفاتح الشّهادة }؛ این متّخذ از قرآن کریم است.
در قرآن کریم این چنین نیامده است ک مفاتیح غیب و شهادت پیش خداست؛ منتها فرمود: { و عندهُ مفاتح الغیب الّتی لا یعلَمُها إلّا هو } بعد فرمود: { لهُ مَقالیدُ السّموات و الأرض } خب، مقالید، همان کلید است دیگر. 
سماوات و ارض، شهادتند و غ
بسم الله الرحمن الرحیم 
نبوت یک حیثیت خبریابی است از آن جهت که انسان کامل وحی را و نبأ را دریافت می‌کند
او را «نبی» می‌گویند و از آن جهت که وحیِ دریافت شده را به مردم ابلاغ می‌کند او
را «رسول» می‌گویند و از آن جهت که اَمٰامِ مردم است، در پیش روی مردم است، مردم به
او ائتمام و اقتداء دارند او را «امام» می‌گویند و از آن جهت که کارهای خدا را در
زمین انجام می‌دهد او را «خلیفة الله» می‌گویند و مانند آن و همهٴ اینها هم جعلی
است یعنی خدای سبحان
حالا کسی که روز اول ولادتش،
نور جبهه‌اش عرش خدا را نور باران کند،
الآن بعد از هزار و اندی سال [پس از تولدش]،
با این رنج‌هایی که او کشیده و
با آن مشکلاتی که او با آنها روبرو شده…
ما نمی‌فهمیم چیست مطلب!
هر معصیتی که از کسی سر بزند،
قلب او را آزرده می‌کند!
هر گرفتاری که برای شیعه‌ای پیدا بشود،
دل او را مکدر می‌کند!
این است که در طول این زمان،
مصائب امام زمان را غیر از خدا کسی نمی‌د‌اند!
فکر کنید شما،
شماها می‌روید کربلا و
چشمتان به آن قبر شش‌گ
{علائم ظهور - شماره 29}
 
قرآن | خَسف بَیداء (فرو رفتن در زمین)
 
واژه خسف و مشتقاتش، چند بار در قرآن کریم به کار رفته، مثلا در آیه ۸۱ از سوره قصص، خداوند می‌فرماید: «آنگاه که [قارون] را با خانه اش در زمین فرو بردیم، و گروهی نداشت که در برابر [عذاب] خدا او را یاری کنند و [خود نیز] نتوانست دفاع کند.»
فخَسَفنا بِهِ وَ بِدارِهِ الأرضَ ...
یا در آیه ۴۵ از سوره نحل، خداوند می‌فرماید: «آیا کسانی که تدبیرهای بَد می‌اندیشند، ایمن شدند از اینکه خدا آنان را در
سر در گریبان تفکر و تعمق و تدبر فرو برده بودم ؛ ب مسائلی می اندیشیدم.
مطابق معمول ب اعماق آرامش بخش عالم قرآن کشیده شدم؛ و این آیه مرا ب سوی خود جلب و جذب کرد:
.

{ لقد کفر الّذین قالوا إنّ اللهَ هو المسیحُ بن مریم قل فمن یملِکُ من الله شیئاً إن أرادَ أن یُهلِک المسیحُ بن مریم وَ أُمَّهُ وَ مَن فی الأرض جمیعاً و لله ملکُ السّموات و الأرض و ما بینهما یخلُقُ ما یشاءُ واللهُ علی کلّ شیءٍ قدیرٌ }

.
ب تحقیق کفر ورزیدند آنها ک گفتند: همانا الله، همان مسی
بسمک یا من عنده مفاتح الغیب
***********************
سیدنا الاستاد حضرت علامه جوادی آملی روحی فداه در شرح مقدمه ی فصوص قیصری فرمودند:
فرمود: { عندهُ مفاتح الغیب } چه این که : { عنده مفاتح الشّهادة }؛ این متّخذ از قرآن کریم است.
در قرآن کریم این چنین نیامده است ک مفاتیح غیب و شهادت پیش خداست؛ منتها فرمود: { و عندهُ مفاتح الغیب الّتی لا یعلَمُها إلّا هو } بعد فرمود: { لهُ مَقالیدُ السّموات و الأرض } خب، مقالید، همان کلید است دیگر. 
سماوات و ارض، شهادتند و غیب، غی
عَنْ زُرَارَةَ قَال:َ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ(ع): اعْرِفْ إِمَامَکَ فَإِنَّکَ إِذَا عَرَفْتَهُ لَمْ یَضُرَّکَ تَقَدَّمَ هَذَا الْأَمْرُ أَوْ تَأَخَّرَ
الغیبة، محمّد بن إبراهیم النعمانیّ، ج1، ص 329، باب 25، ح1
امام صادق علیه السلام فرمودند: امام خودت را بشناس چرا که اگر او را شناختی پیش آمدن این امر(ظهور وبرپایی دولت اهل بیت علیهم السلام) یا به تاخیر افتادنش به تو ضرری نمی رساند.
أهنّی وأبارک لکم مولد الامام المهدی علیه السلام حجّة الله ع
بسمک یا مدبّر
***********
 حضرت علامه حسن زاده آملی ، در مقدمه ی شرح فصوص قیصری می فرمایند:
خسوف ماه در وقتی است ک باید ماه تمام باشد، لذا خسوف معمولاً اواخر شب سیزده و تمام شب چهارده و اوایل شب پانزده است ک ظل می گیرد و غیر از این شب ها خسوف ماه راه ندارد؛ چون در غیر این سه شب، مقابله نیست؛ یعنی حیلولة الأرض بین الشمس و القمر صورت نمی گیرد. پس ماه وقتی تمام شد در ظلّ ارض می افتد و از گرفتن نور خورشید باز می ماند. 
کلمه "نفق" در قرآن آمده است: "إن تبتغی نفقاً فی الأرض او سلما فی السماء"  از اینجا ما می توانیم ریشه لغت را پیدا کنیم. لغویین می گویند نفق یعنی راه؛ البته راه های مخفی و پنهانی.
در قرآن در مقابل مؤمنین و موافقین، دو دسته مخالف وجود دارد؛ 1:دسته ای که گاهی آن ها را کافران یا مشرکان می نامد مثلاً می فرماید: "لیعذب الله المنافقین و المنافقات و المشرکین و المشرکات"   و دسته دیگری که آن ها را منافقان می داند  "یا أیها النبی إتق الله و لا تطع الکافرین و ا
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
فلا ظهور إلاّ بعد إذن الله تعالی ذکره وذلک بعد طول الأمد وقسوة القلوب وامتلاء الأرض جور
 
ای شیعه ما اکنون زمان غیبت کامل فرا رسیده است، دیگر تا آن روزی که خدای تبارک و تعالی بخواهد، ظهوری نخواهد بود، و آن پس از مدت درازی خواهد بود که دل‌ها را سختی و قساوت فرا گیرد و زمین از ستم و بیداد پر گردد.
 
منابع:توقیع امام زمان به علی بن محمد سمریالغیبة (للطوسی)/ کتاب الغیبة للحجة / النص / 395 / ذکر أمر أبی الحسن علی بن محمد ا
#حدیث_مهدوی
احادیث عن الامام المهدی(عجله الله تعالی فرجه الشریف)
وأما وجهُ الانتفاع بی فی غیبتی فکالانتفاع بالشمس إذا غیبها عن الأبصار السحاب وإنی لاَمانٌ لأهل الأرض کما أن النجومَ أمانٌ لأهل السماء
ای شیعه ما 
نفع بردن از من در زمان غیبتم مانند نفع بردن از خورشید هنگام پنهان شدنش در پشت ابرهاست و همانا من ایمنی بخش اهل زمین هستم، همچنان که ستارگان ایمنی بخش اهل آسمانند.
منابع:الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسی) / ج 2 / 471 / احتجاج الحجة القائم
#حدیث_مهدوی
امام صادق(ع)
«ان الله تبارک و تعالی خلق اربعة عشر نورا قبل خلق الخلق باربعة عشر الف عام، فهی ارواحنا. فقیل: یا ابن رسول الله و من الأربعة عشر؟ فقال: محمد و علی و فاطمة و الحسن و الحسین و الأئمة من ولد الحسین (علیه‌السلام) آخرهم القائم (عجل الله فرجه) الذی یقوم بعه غیبته، فیقتل الدجال و یطهر الأرض من کل جور و ظلم».
«خدای تبارک و تعالی چهارده هزار سال پیش از آفرینش جهان خلقت، چهارده نور آفرید، که آنها ارواح ما می باشد. گفته شد: ای فرزند
بسمک یا نور
*********
حضرت علامه حسن زاده آملی:

آنها ک در دریای منور وحدت غرقند، ب هر طرف رو می کنند:
{ فأینما تُوَلّوا فَثَمَّ وجهُ الله }
و 
{ أللهُ نورُ السّماوات وَ الأرض }
مشاهده می کنند ک همه ی انواع ادراک نیز ب همین « نور » است؛
زیرا علم ب نور، 
و نور ب وجود برگشت می کند ک وجود، فوق مقوله است.
پای رقعه والیان مدینه و مصر و مکه و کوفه، انگشتر مهر کرده ام که می شنوم: «یابن رسول الله چرا چنین کردی؟ چرا به بیعت او درآمدی که پدرش، با پدرت چنان کرد و...» محمد بن عرفه است، از همراهان ابوالحسن و دوستدارانش که پر غضب پیش آمده و اما ابوالحسن آرام: «به همان دلیل و حجت که جدم امیرالمؤمنین شورای شش نفره را پذیرفت.» می شنوم و اما کاری از من ساخته نیست و پاسخی، لااقل اکنون و میان ضیافت و باز رقعه ای دیگر مهر می کنم و باز می شنوم: «خدایت اصلاح کند یابن
بسمک یا نور
*********
حضرت علامه حسن زاده آملی:

آنها ک در دریای منور وحدت غرقند، ب هر طرف رو می کنند:
{ فأینما تُوَلّوا فَثَمَّ وجهُ الله }
و 
{ أللهُ نورُ السّماوات وَ الأرض }
مشاهده می کنند ک همه ی انواع ادراک نیز ب همین « نور » است؛
زیرا علم ب نور، 
و نور ب وجود برگشت می کند ک وجود، فوق مقوله است.
#حدیث_مهدوی
حضرت فاطمه زهرا(س)
«یا فاطمه والذی بعثنی بالحق، ان منهما مهدی هذه الأمة، اذا صارت الدنیا هرجا و مرجا و تظاهرت الفتن و تقطعت السبل و اغار بعضهم علی بعض، فلا کبیر یرحم صغیرا و لا صغیر یوقر کبیرا فیبعث الله عزوجل عند ذلک من یفتح حصون الضلالة: و قلوبا غلفا یقوم بالدین فی آخر الزمان کما قمت به فی اول الزمان و یملأ الأرض عدلا کما ملئت جورا».
حضرت زهرا می فرمایند پدرم به من فرمودند: «ای فاطمه! سوگند به خداوندی که مرا به حق برانگیخت، مهدی ا
یقین را خدای سبحان در اثر مشاهده ملکوت می داند ک فرمود:
{ وَ کَذلِکَ نُری إبرهیمَ مَلَکوُت السّموات و الأرض و لِیَکوُنَ مِنَ الموُقِنین }

... اگر کسی اهل یقین باشد فرمود:
{ کلّا لو تعلمونَ عِلمَ الیقین* لَتَرَوُنَّ الجَحیم}
الان در دنیا هم ک هست بهشت را می بیند؛ جهنم را می بیند؛ اهل بهشت را می بیند؛ اهل جهنم را می بیند و مانند آن. این خصیصه ی یقین است.
یقین، غیر از این علوم حصولی و استدلالی ماست؛ این علوم حصولی و استدلالی احیاناً تخلف کنند و نوعاً
زمانی که جسم مغلوب روح شود به محض اراده و تصور مکان بعید، روح جسم را به همراه خود می برد بلا مهلتٍ ، چنانکه فرضا خیال جایی کنیم اگر خیال ما قوت داشته باشد به محض خیال باید جسم ما در آنجا به تبعیت روح فورا حاضر شود. (۱)
گوهر شب چراغ صفحه ۲۷۶
مرحوم محمد حسن نیستانکی نایینی
پ، ن:
(۱)- چون به مظاهرت جذبه و محبت علوی و مطاوعت شریعت مصطفوی شخص به مرتبت انسلاخ دست یافت، تواند به عزیمت خویش سیر در اقطار و اکناف عوالم بکند و بدایع ابداع را مشاهده نماید، ولک
#حدیث_مهدوی
امام صادق

«سید حمیری در یک حدیث طولانی می گوید: به خدمت امام صادق (علیه‌السلام) عرض کردم: ای فرزند پیامبر! روایات فراوانی در مورد غیبت از پدران بزرگوار شما به ما رسیده است، به ما خبر دهید که این غیبت در مورد چه کسی واقع خواهد شد؟ فرمود:- «ستقع بالسادس من ولدی، و الثانی عشر من الأئمة الهداة، بعد رسول الله اولهم امیر المومنین علی بن ابیطالب (علیه‌السلام) و آخرهم القائم بالحق، بقیة الله فی ارضه، صاحب الزمان و خلیفة الرحمان، و الله لو
یقین را خدای سبحان در اثر مشاهده ملکوت می داند ک فرمود:
{ وَ کَذلِکَ نُری إبرهیمَ مَلَکوُت السّموات و الأرض و لِیَکوُنَ مِنَ الموُقِنین }

... اگر کسی اهل یقین باشد فرمود:
{ کلّا لو تعلمونَ عِلمَ الیقین* لَتَرَوُنَّ الجَحیم}
الان در دنیا هم ک هست بهشت را می بیند؛ جهنم را می بیند؛ اهل بهشت را می بیند؛ اهل جهنم را می بیند و مانند آن. این خصیصه ی یقین است.
یقین، غیر از این علوم حصولی و استدلالی ماست؛ این علوم حصولی و استدلالی احیاناً تخلف کنند و نوعاً
از فوائد اربعینات از برای سالک اینست که خلع بدن از برای او حاصل خواهد آمد و خود را که راکب است از مرکب بدن خود امتیاز می دهد ، بلکه خلع نفس از برای او دست می دهد و سماوات روحانیت او از ارض جسمانیت و نفسانیتش ممتاز گردد و صور غیبیه و ملائکه مکشوف بصیرت قلبش می گردد و تجلیات سبعهٔ سبع المثانی قلب سالک که مشتمل بر [رنگ های] سبعه است ، جلوه گر گردد و سالک عارف به خود و آیات انفسیهٔ قلبیه خود گردد و از معرفت این آیات انفسیه ، معرفت حق تعالی سبحانه حاصل
تشکیک در دستگاه عزاداری امام حسین علیه السلام شغل شیاطین
 
ابن قولویه قمی رضوان الله علیه روایت کرده است که حضرت زینب سلام الله علیها از امیر المومنین علیه السلام روایت کرده است که در هنگام احتضار از وقائع عاشورا صحبت نمودند و سپس به نقل از حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند:
 
✍ «... إنّ إبلیس فی ذلک الیوم یطیر فرحاً فیحول الأرض کلّها فی شیاطینه و عفاریته فیقول: یامعشر الشیاطین! قد أدرکنا من ذریة آدم الطلبه و بلغنا فی هلاکهم الغایة و أو
آرزوی باطل وهابیت در تخریب حرم پیامبر صلی الله علیه و آله
مقبل بن هادی الوادعی قبح الله وجهه از مفتی‌های وهابی معاصر می‌نویسید:
نحن نقول وتلكم قبة الهادی بجوارنا: نتمنى نتمنى أن قد رأینا المساحی فی ظهرها إلى أن تصل إلى الأرض، لكن نرى أن لیس لدینا قدرة، فنحن إن شاء الله نؤجل هذا لغد أو بعد غد، وهكذا بعض المنكرات.
این قول و نظر ما در مورد این گنبدی است که در جوار ماست (قبة الخضرای حرم نبوی) و همچنین آرزو و تمنا ما این است که کاش روزی را ببینیم که
پای رقعه والیان مدینه و مصر و مکه و کوفه، انگشتر مهر کرده ام که می شنوم: «یابن رسول الله چرا چنین کردی؟ چرا به بیعت او درآمدی که پدرش، با پدرت چنان کرد و...» 
محمد بن عرفه است، از همراهان ابوالحسن و دوستدارانش که پر غضب پیش آمده و اما ابوالحسن آرام: «به همان دلیل و حجت که جدم امیرالمؤمنین شورای شش نفره را پذیرفت.» 
می شنوم و اما کاری از من ساخته نیست و پاسخی، لااقل اکنون و میان ضیافت و باز رقعه ای دیگر مهر می کنم و باز می شنوم: «خدایت اصلاح کند یاب
امامت معصومین علیهم السلام و غیبت امام زمان علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
الفضل بن شاذان فی كتاب إثبات الرجعة : عن فضالة بن أیوب ، عن أبان بن عثمان ، عن محمد بن مسلم قال : قال أبو جعفر ؟ ، قال رسول الله له العلی بن أبی طالب علیهما السلام : یا علی أنا أولى بالمؤمنین من أنفسهم، ثم أنت یا علی أولى بالمؤمنین من أنفسهم ، ثم الحسن، ثم الحسین ، ثم علی بن الحسین ، ثم محمد بن علی ، ثم جعفر بن محمد ، ثم موسی بن جعفر ، ثم علی بن موسى، ثم محمد
به نام خدای مهدی عج


امام صادق (ع):«دانش، 27 است و همه آن چه پیامبران آورده‌اند، تنها دو حرف از آن است و مردم تا کنون جز با آن دو حرف با حرف‌های دیگر آشنایی ندارند. هنگامی که قائم عجل‌اللّه‌تعالی‌فرجه‌الشریف قیام کند، بیست و پنج حرف دیگر را بیرون می‌آورد و بین مردم نشر و گسترش دهد و آن دو حرف را نیز ضمیمه کند و مجموع بیست و هفت حرف را میان مردم گسترش می‌دهد».منبع: (بحار الانوار، ج52، ص336)و انه لیبلغ سلطانه المشرق والمغرب و تظهر له الکنوز لا یب
#حدیث_مهدوی
امیر المومنین(ع)
اللهم بلی لا تخلو الأرض من قائم لله بحجة اما ظاهرا مشهورا او خائفا مغمورا، لئلا تبطل حجج الله و بیناته، و کم ذا و این اولئک؟ اولئک - و الله - الأقلون عددا، و الأعظمون عندالله قدرا. یحفظ الله بهم حججه و بیناته، حتی یودعوها نظرائهم، و یزرعوها فی قلوب اشباههم. هجم بهم العلم علی حقیقة البصیرة، و باشروا روح الیقین، واستلانوا ما استعوره المترفون، و انسوا بما استوحش منه الجاهلون، و صحبوا الدنیا بابدان ارواحها معلقة بال
48-  و من خطبة له (علیه السلام)
> عند المسیر إلی الشام قیل إنه خطب بها و هو بالنخیلة خارجا من الکوفة إلی صفین <
الْحَمْدُ لِلَّهِ کُلَّمَا وَقَبَ لَیْلٌ وَ غَسَقَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ کُلَّمَا لَاحَ نَجْمٌ وَ خَفَقَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ غَیْرَ مَفْقُودِ الْإِنْعَامِ وَ لَا مُکَافَإِ الْإِفْضَالِ أَمَّا بَعْدُ فَقَدْ بَعَثْتُ مُقَدِّمَتِی وَ أَمَرْتُهُمْ بِلُزُومِ هَذَا الْمِلْطَاطِ حَتَّی یَأْتِیَهُمْ أَمْرِی وَ قَدْ رَأَیْتُ أَ
 
#ThePromisedSaviour
على الرّغم أن العدالة هذه الأیّام هی مطیة یلوکها مدّعی حقوق الإنسان، لکن لن یطول الأمر حتّى تقوم حکومة المخلّص العالمیة لتعمّ العدالة الاجتماعیّة کل أنحاء المعمورة. #ThePromisedSaviour
Although justice is just a mean for human rights’ advocators these days, social justice will be established in the global government of the Savior soon...  #ThePromisedSaviour                    المهدی الموعود هو مخلّص آخر الزمان، هو کموسى الذی خلّص بنی اسرائیل من ظلم فرعون وهداهم الى الصراط المستقیم، سینجی البشریة وسیقودهم نحو
فرمود:
لا أقسِمُ بِهذا البلدِ
و أنتَ حِلٌّ بِهذا البلد
____________________
تا تو ای پیامبر، در این سرزمین هستی،
این وادی حرمت دارد، آنقدر ک حق تعالی بخاطر وجود تو،
بخاطر بودنت در این خطّه،
بدان سوگند یاد می کند.
تمام عالم، تحت تأثیر وجود تو و حضور توست.
همانگونه ک فرمود:
سَخّر لکم ما فی السّموات و ما فی الأرض
عالم و عالمیان، تحت تسخیر آن نفس ربانی و رحمانی توأند.
و در غدیر، پیامبر، هرچه داشت، ب علی و ائمه علیهم السلام داد.
_____________________
و نیز فرمود:
وَ ما
غیبت امام زمان عجل الله فرجه در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله (به روایت اهل تسنن)
ابراهیم بن محمد جوینی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
و بالإسناد [المتقدّم] إلى ابن بابویه [قال:]حدّثنا محمد بن موسى بن المتوكّل رحمه اللّه، قال: حدّثنا محمد بن أبی عبد اللّه الكوفی، قال:حدّثنا محمد بن إسماعیل، عن علیّ بن عثمان، عن محمد بن الفرات، عن ثابت بن دینار، عن سعید ابن جبیر: عن ابن عباس قال: قال رسول اللّه صلى اللّه علیه و سلم: إنّ علیّ بن أبی طالب إمام
◄ « ما » :
1- « ما » الشرطیة : به معنای «اگر»
مطابق با نقش خود در عبارت اعراب می پذیرد .

....» وَمَا تَفْعَلُوا مِنْ خَیْرٍ یَعْلَمْهُ اللَّـهُ» (بقره 197) هر گاه کار نیک کند خداوند میداند او را

2- « ما »ی موصوله : به معنای «‌ آنچه که » برای عاقل و غیر عاقل
....» « یسبّح لله ما فی السماوات و ما فی الأرض »

....» أللهُ یَعلَمُ مَا تَفعَلونَ.« خدا می داند آنچه را انجام می دهید.»

....» اُنظروا ما تعملون.« بنگرید آنچه انجام می دهید.»

....»وَ مَا خَلَقَ الذَّکَر
یکی از ماجراهای اسرار آمیز قرآن حکیم داستان ذی القرنین است.
پیامبری ک ذو قرن بود؛ صاحب دو نیمه. صاحب دو دوره؛ دو عصر؛ صاحب دو عالم.
و حضرت وصیّ مولا امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه ی البیان فرمود: « أنا ذوالقرنین » ذوالقرنین منم.
.
.
حضرت ذی القرنین سه سفر داشت؛ سه سیر:
{ حتی إذا بلغ معرب الشّمس }؛ وقتی ب غروبگاه شمس رسید.
{ حتّی إذا بلغ مطلع الشّمس }؛ وقتی ب طلوعگاه شمس رسید.
{ حتّی إذا بلغ بین السّدّین }؛ وقتی بین دو سد رسید.

فعلا قصد نداریم ب اینه
یکی از ماجراهای اسرار آمیز قرآن حکیم داستان ذی القرنین است.
پیامبری ک ذو قرن بود؛ صاحب دو نیمه. صاحب دو دوره؛ دو عصر؛ صاحب دو عالم.
و حضرت وصیّ مولا امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه ی البیان فرمود: « أنا ذوالقرنین » ذوالقرنین منم.
.
.
حضرت ذی القرنین سه سفر داشت؛ سه سیر:
{ حتی إذا بلغ معرب الشّمس }؛ وقتی ب غروبگاه شمس رسید.
{ حتّی إذا بلغ مطلع الشّمس }؛ وقتی ب طلوعگاه شمس رسید.
{ حتّی إذا بلغ بین السّدّین }؛ وقتی بین دو سد رسید.

فعلا قصد نداریم ب اینه
بغض و نفرت امام جواد علیه السلام از قاتلین حضرت زهرا سلام الله علیها و آرزوی انتقام از آنان
طبری شیعی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۱۸/۳۵۸- وأخبرنی أبو الحسین محمد بن هارون بن موسى، قال: حدثنا أبی (رضی الله عنه)، قال: أخبرنی أبو جعفر محمد بن الحسن بن أحمد بن الولید، قال حدثنا محمد بن أحمد بن أبی عبدالله البرقی، قال: حدثنی زكریا بن آدم، قال: إنی كنت عند الإمام الرضا علیه السّلام اذ جیء بأبی جعفر علیه السّلام و سنه أقل من أربع سنین، فضرب بیده إل
فتوا به طهارت خوک و سگ پس‌مانده آب و غذای آن‌ها توسط مالک بن انس
ابن قدامه مقدسی از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
وَقَالَ مَالِكٌ، وَالْأَوْزَاعِیُّ، وَدَاوُد: سُؤْرُهُمَا طَاهِرٌ، یُتَوَضَّأُ بِهِ وَیُشْرَبُ، وَإِنْ وَلَغَافِی طَعَامٍ لَمْ یَحْرُمْ أَكْلُهُ.
مالک بن انس (رئیس فرقه مالکی)، اوزاعی (از محدثین و فقهای بزرگ اهل سنت عمری) و داود (رییس فرقه ظاهری) فتوا به طهارت سگ و خوک داده‌اند و آب پس‌مانده آن‌ها را پاک می‌دانند که می
باهم خـَطِ فکـری سیدالشهداء
و
بِینـش دینی و تربیـتی ایشان را بشناسیـم
در حدیثی پرامون «اهمیت و بزرگی ارزش مباحث اخلاقی» از توصیه ها و نکاتی که أمیرالمؤمنین (علیه السلام) خطاب به فرزند گرامیشان چنین آمده است که فرمود:
« إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ جَعَلَ مَحَاسِنَ اَلْأَخْلاَقِ وُصْلَةً بَیْنَهُ وَ بَیْنَ عِبَادِهِ، فَیَجِبُ أَحَدَکُمْ أَنْ یَتَمَسَّکَ بِخُلُقٍ مُتَّصِلٍ بِاللَّهِ تَعَالَى؛ خداوند سبحان فضائل اخلاقی را وسیله ارتب
باسلام
جلسه ۹۸
لینک دانلود فایل صوتی جلسه ۹۸، سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ (33.3 MB صوت با کیفیت wma -صندوق بیان)
22 جمادی الاولی 1440
لینک کمکی جلسه ۹۸ (43.93 MB صوت با کیفیت mp3 -سرور ابری پرشین گیگ)
موضوع جلسه:
-  آثار غلبه‌ی احکام روح بر احکام بدن در دوران ظهور (جلسه سوم)
تبعیت از روح امام موجب یقین به آن است که فعل ماموم فعل امام است، و تابع میزان این یقین، طی الارض و طی زمان و بسط نور سمع و بصر در نفوس شیعیان محقق میشود.
شیعه ای که تبعیّت از روح امام کند از «م
#حدیث_مهدوی
امام هادی(ع)

«حضرت عبدالعظیم علیه السلام می فرماید: به خدمت مولی و سرورم حضرت امام هادی علیه السلام رسیدم. چون مرا دید فرمود: مرحبا به تو، ای ابوالقاسم! تو به راستی دوست ما هستی، گفتم: ای فرزند پیامبر! من می خواهم دین خود را بر شما عرضه کنم، اگر مورد پذیرش باشد بر آن استوار بمانم، تا هنگامی که خداوند را ملاقات نمایم. فرمود: بازگوی. گفتم: من معتقدم که خدای تبارک و تعالی، خداوند یگانه ای است که همانندی ندارد، از دو حد تعطیل و تشبیه به د
آسمان بود و عالم مافوق
و خلوت حق با ملائک:
{ إذ قال ربّک للملائکة }

غلیان عشق بود؛ می دانم.
غلیان میل ب تجلی بود؛ می دانم.
آی ملائک بیایید

{ إنّی جاعلٌ فی الأرض خلیفة }
خلفی می خواهم و خلیفه ای.
نه اکنون، هر زمان.
آن ب آن.
در « أرض » وجودی شما ای ملائک.
 اینجا صحبت از خلقت نیست.
صحبت از جعل است.
اگر خلقتی نبوده باشد ک جعلی نخواهد بود.
پس آن منظور حق
خلق شده؛
و اکنون زمان جعل اوست در مقام خلیفة اللهی.
ملائک ب دنبال او شدند.
ک ما اگر هستیم، پس این مقصود و م
تعدادی از القاب و اوصاف امیر المومنین علیه السلام
شهید قاضی نور الله تستری (شوشتری) قدس الله روحه الشریف در بیان القاب و اوصاف امیر المومنین علیه السلام می‌نویسد:
(1) علیّ سید المسلمین‌
(2)» امام المتقین‌
(3)» قائد الغرّ المحجلین‌
(4)» یعسوب المؤمنین‌
(5)» ولیّ المتقین‌
(6)» یعسوب الدین‌
(7)» أمیر المؤمنین «أمیر كل مؤمن»
(8)» سیّد ولد آدم «ما خلا النبیّین»
(9)» خاتم الوصیین‌
(10)» اوّل من یرى رسول اللّه یوم القیامة
(11)» اوّل من یصافح النبی یوم القیا
خیبر صہیون تحقیقاتی ویب گاہ: امام زمانہ (عج) کے ظہور کے زمانے کو جن قوموں کی جانب سے بڑا چیلنج ہے ان میں سے ایک قوم یہود ہے۔ یہودیوں کی تاریخ کئی نشیب و فراز سے بھری پڑی ہے۔ قرآن کریم میں یہودیوں اور بنی اسرائیل کے بارے میں متعدد آیات موجود ہیں جو ان کے کردار و صفات کی طرف اشارہ کرتی ہیں۔ بعض آیات میں ان کی ابدی ذلت و خواری اور ہمیشہ کے لیے نابودی کی طرف بھی اشارہ ملتا ہے۔موجودہ قرائن سے معلوم ہوتا ہے کہ امام زمانہ عصر ظہور میں دو مراحل میں یہودی
 
در سراسر جهان هستی، همه نعمت‏های مادی و معنوی از سوی خدای سبحان است؛ (ومابکم من نعمةٍ فمن اللّه)[نحل: 53]. نعمت‏هایی که انسانهای عادی هرگز توان شمارش آن را ندارند: (وإن تعدّوا نعمة اللّه لاتُحْصوها)[نحل: 18].
 
خدای سبحان در قرآن کریم گاهی از نعمت‏های مادی و روزی‏ های ظاهری مانند آسمان، زمین، آفتاب وماه یاد می‏ کند و گاهی از نعمت‏های معنوی و باطنی؛ چنان‏که به عیسای مسیح می‏فرماید: به یاد نعمت‏هایی باش که به تو و مادرت مریم دادم، آن‏گاه که ت
مطلبی بسیار عرشی،مهمپایه و اساس
عالم_ذر
هرچند مطلب کمی طولانی است ولی لازم است دقت کافی را در مطالعه و فهم آن بکار گیرید.
مطلبی بسیار عرشیمهموزینقابل تأمل و تعمق فراوان
دوستان اهتمام کافی داشته باشند این حقایق و اسرار عرشی را حتما بایستی با طهارت ظاهری و باطنی مسّ کرد و چشید و ادراک و شهود کرد.
و نکته ی قابل تأمل برای آنها که مأنوس با آیات قرآن هستند این که:از این آیه به آیات دیگر ورود کنید و مبحث ربوبیت و عهد را از اینجا به جاهای دیگر بکشانید.
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِیَادٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أُورَمَةَ عَنِ النَّضْرِ عَنْ یَحْیَى بْنِ أَبِی خَالِدٍ الْقَمَّاطِ عَنْ حُمْرَانَ بْنِ أَعْیَنَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی جَعْفَرٍ ع جُعِلْتُ فِدَاکَ مَا أَقَلَّنَا لَوِ اجْتَمَعْنَا عَلَى شَاةٍ مَا أَفْنَیْنَاهَا فَقَالَ أَ لَا أُحَدِّثُکَ بِأَعْجَبَ مِنْ ذَلِکَ- الْمُهَاجِرُونَ وَ الْأَنْصَارُ ذَهَبُوا إِلَّا وَ أَشَارَ بِیَدِهِ ثَلَاثَةً[1] قَالَ حُمْرَ
انواع «ما»:
استفهامیّة: این نوع «ما» همیشه در ابتدای جمله می­آید و معنای «چه چیزی؟» یا «چیست؟» می­دهد.
ما بیدک؟ ! چه چیزی در دستت است؟
 
موصول: اغلب در میان جمله می­آید و معنای «آنچه» یا «چیزی که» می­دهد.
أنفِقوا مِمّا تُحبّون ! از آنچه دوست دارید انفاق کنید.          (مِن + ما ! مِمّا)
 
شرط: در ابتدای جمله می­آید و حتما بلافاصله در جلوی آن، فعل می­آید. این نوع «ما» معنای «هر چیزی که» یا «هرچه» می­دهد.
ما تُنفِقوا یَعلَمْهُ اللهُ ! هر آنچه انفاق
 
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِیَادٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أُورَمَةَ عَنِ النَّضْرِ عَنْ یَحْیَى بْنِ أَبِی خَالِدٍ الْقَمَّاطِ عَنْ حُمْرَانَ بْنِ أَعْیَنَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی جَعْفَرٍ ع جُعِلْتُ فِدَاکَ مَا أَقَلَّنَا لَوِ اجْتَمَعْنَا عَلَى شَاةٍ مَا أَفْنَیْنَاهَا فَقَالَ أَ لَا أُحَدِّثُکَ بِأَعْجَبَ مِنْ ذَلِکَ- الْمُهَاجِرُونَ وَ الْأَنْصَارُ ذَهَبُوا إِلَّا وَ أَشَارَ بِیَدِهِ ثَلَاثَةً[1] قَالَ حُمْرَا
بیاناتی عرشیبسیار مهمبسیار دقیقبسیار پایه
در خصوص:معرفت نورانیت
دوستان عنایت داشته باشند، این مبحث هرچند طولانی است، ولی بخاطر اهمیت آن، و حفظ انسجام آن، یکجا تایپ و ارسال می گردد تا عزیزان اشراف کامل به مفهوم حقیقی و نورانی و روحانی و ملکوتی آن پیدا کنند.
فهم دقیق این مبانی،ادراک صحیح و عمیق این حقایقمی تواند اسرار بسیاری را به منظر شهود عارفان وارسته و مهذّب مکشوف سازد.

دوستان عزیزهرچند مطلب طولانی است،ولی بی نهایت مهم و حیاتی است.توصی
عِدَّةٌ
مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِیَادٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أُورَمَةَ عَنِ
النَّضْرِ عَنْ یَحْیَى بْنِ أَبِی خَالِدٍ الْقَمَّاطِ عَنْ حُمْرَانَ بْنِ
أَعْیَنَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی جَعْفَرٍ ع جُعِلْتُ فِدَاکَ مَا
أَقَلَّنَا لَوِ
اجْتَمَعْنَا عَلَى شَاةٍ مَا أَفْنَیْنَاهَا فَقَالَ أَ لَا أُحَدِّثُکَ
بِأَعْجَبَ مِنْ ذَلِکَ- الْمُهَاجِرُونَ وَ الْأَنْصَارُ ذَهَبُوا إِلَّا وَ
أَشَارَ بِیَدِهِ ثَلَاثَةً[1] قَالَ حُمْرَانُ
خداوند متعال مکّه را آفرید و پیش از گستردن زمین، آن را به عنوان حرم و محل مورد احترام قرار داد، ولى در مورد سرزمین کربلا، امام سجّادحضرت علىّ بن الحسین علیهما السلام فرموده است:
اتّخذاللَّه أرض کربلاحرماً آمناً مبارکاً قبل أن یخلق اللَّه أرض الکعبة ویتّخذها حرماً بأربعة وعشرین ألف عام، وأنّه إذا زلزل اللَّه تبارک وتعالى الأرض وسیّرها رفعت، کما هی بتربتها نورانیّة صافیة[1].
 خداوند متعال بیست و چهار هزار سال پیش از آفرینش کعبه، سرزمین کرب
امام مهدی عجل الله فرجه در کلام امام رضا علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳۵- حدثنا أحمد بن زیاد بن جعفر الهمدانی رضی الله عنه قال: حدثنا علی بن إبراهیم بن هاشم عن أبیه عن عبد السلام بن صالح الهروی قال سمعت دعبل بن علی الخزاعی یقول لما أنشدت مولای الرضا علیه السلام قصیدتی التی أولها: مدارس آیات خلت من تلاوة * ومنزل وحی مقفر العرصات فلما انتهیت إلى قولی: خروج إمام لا محالة خارج * یقوم على اسم الله والبركات یمیز فینا كل حق وبا
اتحاد نوری حضرت امیر المومنین علیه السلام با حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله
سید بن طاووس رضوان الله علیه به نقل از جلد دوم کتاب دلائل الامامة طبری شیعی رضوان الله علیه که امروزه مفقود است نقل کرده است:
فیما نذكره من كتاب (الدلائل) لمحمد بن جریر الطبری، فی تسمیة جبرئیل علیه السلام لمولانا علی علیه السلام فی حیاة النبی صلى الله علیه وآله أمیر المؤمنین وسید الوصیین. فقال ما هذا لفظه: حدثنا أبو الفضل محمد بن عبد الله قال: حدثنا عمران بن محسن بن
فصل اول: کلیات و اصول تفکر و تعقل
17: تدبر در هدف
خداوندی که این جهان را بنا کرده می فرماید: و ما خلقنا السماء و الأرض و ما بینهما لاعبین (16، سوره مبارکه انبیا) ما آسمان و زمین را برای بازیچه نیافریدیم.درک مقصد حیات و حرکت حساب شده در مسیر آن، لحظه های زندگی انسان را معنا می بخشد و جهت و استحکام قدم های او را تنظیم می کند.
به عقیده ی ما، بشر یک میلیون اشتباه ندارد، بلکه تنها و تنها یک اشتباه مرتکب شده است آن این است که: هدف و ایده آل زندگی خود را نمی
قاری قرآنی که داخل در دوزخ شد!
بخوانیم و عبرت بگیریم
شیخ حسن بن ابی الحسن دیلمی قدس الله روحه الشریف نقل کرده است:
ومنها انّه خرج ذات لیلة من مسجد الكوفة متوجّهاً إلى داره قد مضى هزیع من اللیل ومعه كمیل بن زیاد ـ وكان من خیار شیعته ومحبّیه ـ فوصل فی الطریق إلى باب رجل یتلو القرآن فی ذلك الوقت، ویقرأ قوله تعالى: {أمّن هو قانت آناء اللیل ساجداً وقائماً یحذر الآخرة ویرجو رحمة ربّه قل هل یستوی الذین یعلمون والذین لا یعلمون إنّما یتذكّر اُولوا الأ
ولایت و انوار ائمه معصومین علیهم السلام در معراج

شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
✍ ٢٧- حدثنا محمد بن إبراهیم بن اسحاق الطالقانی قال: حدثنا محمد بن همام قال: حدثنا أحمد بن بندار قال: حدثنا أحمد بن هلال عن محمد بن أبی عمیر عن المفضل بن عمر عن الصادق جعفر بن محمد عن أبیه عن آبائه عن أمیر المؤمنین علیه السلام قال: قال رسول الله صلى الله علیه وآله: لما اسرى بى الى السماء اوحى الى ربى جل جلاله فقال: یا محمد انی اطلعت الى الأرض اطلاعا فاخترت
سلام
به همه خواهرانم
امروز
قراره آش بپزم ببریم ان شاالله برای مجلس سالار شهیدان، امام عزیزمان  


یاد
آش پشت پاهایی که می پزیم.. یاد آش پشت پاهایی که مادران شهدا می پختند و جنازه
بچه هاشون برمی گشت.. گاهی خبرشون فقط می رسید و نه هیچ چیز دیگر..
حسین
جان می روی با افتخار.. دلم نمی آید بگویم برو بسلامت.. نرو.. سلامتی نذاشتند برایت.. اما با
افتخار رفتی.. سلام ما را به مادر برسان..
حسین
جان برو با عزت در آغوش رسول الله صلی الله علیه و اله و سلم..
این
دنیا جا
ممکن است این پرسش پیش آید که چنان که گفته اند آثار و احکام مختلفند، زیرا مثلا آثار و احکام آتش احراق و اشراق و گرمى است، در صورتى که آثار و احکام آب سیلان و رطوبت و خنکى است و به همین قیاس است سایر اشیا که آثار و احکامشان با یکدیگر مختلفند، در صورتى که وجود حق یک حقیقت است که در آن به هیچ وجه اختلاف و تباین نیست، پس چگونه مبدأ این همه آثار متضاد و متباین مى شود و در یک زمان به صورت همه آنها ظاهر و در یک آن با همه آنها مقارن مى گردد؟
در پاسخ این پرس
1. تحقیق کتاب «عمدة عیون
صحاح الأخبار فی مناقب إمام الأبرار» حقیقتاً توفیق بی‌نظیر پروردگار بود. «مستدرک
المختار» هم که به آن ضمیمه شد دیگر شدم مثل متولّی ـ مثلاً ـ امام‌زاده ابن‌بطریق.
(حالا دیگر اعتراض نفرمایید که: پس «خصائص الوحی المبین» چه؟! آن را دیگر توی نم
خوابانده‌ام تا خدا چه خواهد) سال‌های ابتدای تاهل بود و برای مقابلۀ بعضی نسخه‌ها
عیال هم خیلی کمک کرد، که لله درّها!
2. ابن‌بطریق حلی عالم
شیعی متوفای 600 یا 601 هجری
است و نوشته‌اند:
مناظره حضرت آقا امام صادق علیه السلام با ابو حنیفه در مورد بطلان قیاس
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
محمد بن عبید، عن حماد، عن محمد بن مسلم قال: دخل أبو حنیفة على أبی عبد الله علیه السلام فقال له: إنی رأیت ابنك موسى یصلی والناس یمرون بین یدیه فلا ینهاهم، وفیه ما فیه فقال أبو عبد الله علیه السلام: ادع لی موسى، فلما جاءه قال: یا بنی إن أبا حنیفة یذكر أنك تصلی والناس یمرون بین یدیك فلا تنهاهم، قال: نعم یا أبه إن الذی كنت اصلی له كان أقرب إ
 حضرت استاد صمدی آملی ، در شرح رساله ی نهج الولایة:
سِباحت در عربی از « سَبَحَ » است.
سُبحه شناگری است. الآن ما در هوا در شناگری هستیم. همانطوری ک ماهیها در قعر آب دریایند؛ ما هم در قعر دریای هواییم. منتها آنها در دریای آب زندگی می کنند، ما در دریای هوا زندگی می کنیم. ک اگر کسی 21 فرسخ از این منطقه بالای سر ما بالاتر برود ک دیگر فوق هوا را طی بفرماید؛ مثل یک کشتی می ماند ک روی دریا در حرکت است؛ او هم روی هوای دریا در حرکت است و ما را ک در این پایین می
ادْعُ إِلَىٰ سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ النحل: ١٢٥
 
 
٨ ـ وحدثنا جماعة عن الشیخ المفید أبی علی الحسن بن علی الطوسی، وعن الشریف أبی الفضل المنتهى بن أبی زید بن کیابکی الحسینی ، وعن الشیخ الأمین أبی عبد الله محمد بن شهریار الخازن ، وعن الشیخ الجلیل ابن شهرآشوب ، عن المقرئ عبد
فتنه ها:

(عن الملاحم والفتن ص 129؛ ویوم الخلاص ص 577):
قال رسول الله صلَّى الله علیه وآله وسلَّم: (یوشک أن تتداعی علیکم الأمم تداعی
الأکلة على قصعتها وأنتم کثیر ولکنَّکم غثاء کغثاء السیل... ولینزعنَّ الله من صدور
عدوّکم المهابة منکم ولیقذفنَّ فی قلوبکم الوهن من حبّ الدنیا وکراهیة الموت).
رسول اکرم صلَّى الله علیه وآله وسلَّم فرمود: انتظار می رود که هجوم آورند بر شما
امتهای دیگر مانند هجوم آوردن خورندگان گرسنه بر ظرف غذا. در حالی که شما از لحاظ
خطبه ۱۲۴ نهج البلاغه؛ ترجمه استاد حسین انصاریان ، خطبه در ترغیب یارانش به جهاد
فَقَدِّمُوا الدِّارِعَ، وَ اَخِّرُوا الْحاسِرَ، وَ عَضُّوا عَلَى الاَْضْراسِ فَاِنَّهُ اَنْبى لِلسُّیُوفِ عَنِ الْهامِ، وَالْتَوُوا فى اَطْرافِ الرِّماحِ فَاِنَّهُ اَمْوَرُ لِلاَْسِنَّةِ، وَ غُضُّوا الاَْبْصارَ فَاِنَّهُ اَرْبَطُ لِلْجَأْشِ وَ اَسْکَنُ لِلْقُلُوبِ، وَ اَمیتُوا الاَْصْواتَ فَاِنَّهُ اَطْرَدُ لِلْفَشَلِ، وَ رایَتَکُمْ فَلاتُمیلُوه
پرسش:
******

چند نکته:
1-- یه سوالی که به نظرم باید اول از همه بهش بپردازیم اینه که اساسا تعریف ولایت چی هست؟؟ چه کیفیتی داره؟؟ اصلا یعنی چی ولایت الله و ولایت غیر الله که در جایی خداوند نهی کرده از پذیرش غیر اون و در جای دیگه امر کرده! این تناقض ظاهری خودش یه سواله، از طرفی معنای واقعی تحت ولایت رفتن یعنی چی؟؟  پذیرش ولایت طاغوت برای مومنین نهی شده خب درست، اما با این فرض رد شده که ما با پذیرش ولایت مثلا طاغوت به عزت میخوایم برسیم یا اینکه ممکنه مج
با بررسی منابع و مطالعات انجام شده در کتاب های
معتبر فرقه های تصوف، آموزهای مسیحیت تبشیری با فرقه های تصوف، از شباهت های یکسانی برخوردار است و بسیاری
از عقاید مبنایی در هر دو فرقه مشاهده می شود.  


به گزارش رهپویان هدایت: یکی از
اعتقادات مشترک بین فرقه های صوفیه و مسیحیان تبشیری ، باور به گناه نخستین از طرف
حضرت آدم (علیه‌السلام) است . آنان اعتقاد دارند این گناه، به اراده‌ی خداوند بوده
و حضرت آدم (علیه‌السلام) مجبور به انجام آن بوده است.

فرق
ـــ تقدیم به«مجید»
علم تجربی بر ندانستن استوار است؛ نقطه‌عزیمت این معرفت، برخلاف تمام معرفت‌هایی که بشر را در طول تاریخ به‌خود مشغول کرده‌است، جهل است. به‌همین قیاس، نقطه‌ی آغاز مدرنیته، به‌عنوان هم‌زاد علم تجربی، همین ندانستن است؛ نوعی خلأ بی‌معنا، که با «انسان»، و تنها انسان، معنا می‌یابد: مرگ خدا را در همین بستر باید فهمید.
این ویژگی یک‌تای علم تجربی سبب می‌شود به‌قول کوآیْن تنها سرچشمه‌ی شناخت راستین را تجربه بداند؛ لمس بی‌
مذمت بایزید بسطامی توسط امام جواد علیه السلام و نشان دادن معجزه‌های خود به او در خردسالی به اذعان حافظ ابو نعیم عالم بزرگ صوفی و عمری مذهب
۷۹- و روى الحافظ أبو نعیم من علماء أهل السنة فی كتاب حلیة الأولیاء على ما وجدته منقولا عنه بخط بعض أصحابنا قال: حكى أبو یزید البسطامی قال: خرجت من بسطام قاصدا لزیارة البیت الحرام، فمررت بالشام إلى أن وصلت إلى دمشق، فلما كنت بالغوطة مررت بقریة من قراها، فرأیت فی القریة تلّ تراب، و علیه صبیّ رباعی السن یلع
پایین کشیدن عمر بن خطاب از منبر رسول خدا صلی الله علیه و آله و رسواسازی او در ملاء عام توسط امام حسین علیه السلام
شیخ طبرسی رضوان الله علیه روایت کرده است:
احتجاج الحسین بن علی علیه‌السلام على عمر بن الخطاب فی الإمامة والخلافة: روی أن عمر بن الخطاب كان یخطب الناس على منبر رسول الله صلى الله علیه وآله فذكر فی خطبته أنه «أَوْلى بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ» فقال له الحسین علیه‌السلام من ناحیة المسجد: انزل أیها الكذاب عن منبر أبی رسول
پرسش:
******
اگر روح امره، پس چرا روح نفخته میشه و امر قضی! نمیدونم امر اصلا یعنی چی؟؟ معنای امر چیه؟؟؟

امر یعنی فرمان دستور یا معنای دیگه ای داره؟؟؟

راستی اون آیه که میگه و کذالک اوحینا الیک روحا من امرنا رو چطور میشه تفسیر کرد با توجه به مواردی که تو تعریف روح گفتین! اصلا یعنی چی وحی کردیم روحی از امرمون رو؟!؟
تنزل الملائکه و الروح چیه؟؟؟
وقتی د ما روح خدا دمیده شده، روحی که بعدا قراره تنزل کنه چی هست؟؟
آیا این روح همون روحه؟؟
آیا روحی که از امر
مهدویت و انتظار فرج از منظر قرآن و ائ
از منظر قرآن کریم، انسان به‌زمین نیامده که در زمین بماند؛ بلکه آمده تا مسیر حرکت به‌سوی خدا را طی کند و به مقام شایسته خویش که همان مقام خلیفة‌الهی است برسد؛ یعنی مظهر صفات خدا گردد.
بی‌گمان شادابی، نشاط و پویایی انسان در طول زندگی فردی و اجتماعی، مرهون نعمت امیدواری‌اش به آینده است. و آنگاه که دورنمای آینده از زلال دریافت‌های وحیانی و سخنان معصومان نشأت گرفته باشد، همواره انسان در مسیر تکامل و تعام
 
از اسید بن صفوان، یکی از صحابه رسول خدا (ص)، گوید: چون روزی رسید که امیر المؤمنین (ع) وفات کرد، گریه، شهر را به لرزه 
درآورد و مردم چون روزی که پیغمبر (ص) وفات کرده بود در هراس افتادند، مردی گریان و شتابان و إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ گویان آمد و می گفت: امروز خلافت نبوت بریده شد تا بر در خانه ای که امیر المؤمنین (ع) در آن بود ایستاد و گفت:
ای ابو الحسن، خدایت رحمت کند، تو در اسلام بر این مردم پیش تر و در ایمان از آنها خالص تر و در
پدر علامه حاج شیخ حسنعلی اصفهانی، مشهور به «نخودکی»، او را از همان کودکی
در هر سحرگاه برای تهجد و عبادت بیدار کرده و با نماز و دعا و راز و نیاز و
ذکر خداوند آشنا می ساخت و از هفت سالگی او را تحت تربیت و مراقبت مرحوم
حاج محمدصادق تخته پولادی قرار داد. حاج شیخ حسنعلی اصفهانی در
سال ۱۳۰۳ ﻫ. ق عازم مشهد و یک سال در جوار امام هشتم (علیه السلام) اقامت
گزید و سپس برای تکمیل معارف الهی به نجف اشرف مشرف گردید و در آنجا به
تحصیل علوم دینی پرداخت. در سال
تدوین: سلطان علی نایبی
قرآن کریم،درباره انسان، نخست از کرامت و فضیلت الهی او برهمه یا بیشتر مخلوقات خداوند سخن می گوید و چنین می فرماید:« ولقد کرّمنا بنی ادم و حملناهم فی البرّ و البحر ...».[1] شایان گفتن است که خداوندﷻ برخی از افراد را  از دایره انسانیت بیرون رانده و همتای حیوانات و پست تر از آن ها قرار داده است که :«أولئک کالأنعام بل هم أضلّ».[2] بنابراین آنها از شمول بحثِ کنونی به کلی خارج اند.ولی دیگر انسان ها که از کرامت و فضیلت،بهره ای دار
بسم الله الرحمن الرحیم
أنشطة إضافیة 

1: 100 لعبة علاجیة 


ت
اسم اللعبة
الهدف من اللعبة
الفئة العمریّة
أدوات اللعبة
الرابط

1
مواقف السیارات
تقویة التركیز عند الطفل
سنة فما فوق
ورقة بیضاء حجم A3، و أوراق ملونة مقطعة و قلم أسود عریض، و سیارات صغیرة ملونة بنفس ألوان الورق الملون، مع ضرورة وجودة سیارة بیضاء ، و بالطبع لن نحتاج لورق أبیض صغیرة ، لاحظ الفیدیو

2
أدواتی: أمیّزها باللمس!
تقویة التركیز عند الطفل
سنتان فما فوق
غطاء كرتون و أدوات تخص الط
#حدیث_مهدوی
حضرت فاطمه زهرا(س)
قال أبی لجابر بن عبد الله الأنصاری إن لی إلیک حاجة فمتى یخف علیک أن أخلو بک فأسألک عنها فقال له جابر أی الأوقات أحببته فخلا به فی بعض الأیام فقال له یا جابر أخبرنی عن اللوح الذی رأیته فی ید أمی فاطمة بنت رسول الله ص و ما أخبرتک به أمی إنه فی ذلک اللوح مکتوب فقال جابر أشهد بالله أنی دخلت على أمک فاطمة ع فی حیاة رسول الله ص فهنیتها بولادة الحسین فرأیت فی یدیها لوحا أخضر ظننت أنه من زمرد و رأیت فیه کتابا أبیض شبه لون
کل شیء حول زراعة الحواجب
کل شیء حول زراعة الحواجب
فی عالم الیوم، یعد وجود حاجبین راقیین معیارًا شائعًا جدًا للأزیاء والجمال لأی شخص، لذلک یرغب الکثیر من الناس فی الحصول على حواجب متطور. أحد التدابیر التی یمکن استخدامها لهذا الغرض هو زراعة الحواجب الطبیعی الذی أصبح شائعًا جدًا فی السنوات الأخیرة.    
ما هو زراعة الحواجب وکیف یتم ذلک؟
زراعة الحواجب هو واحد من أکثر الإجراءات الجمالیة والتصالحیة فی العالم لزیادة عدد خیوط الحاجب وأیضا زیادة
به مناسبت نیمه شعبان المعظم، سالروز ولادت نورانی منجی و عدل گستر عالم بشریت حضرت بقیت الله الاعظم(عج)
اشاره:
نیمه‌ی ماه شعبان المعظم هر سال هجری قمری مصادف است با طلوع خورشید درخشان جهان بشریت و مروارید فروزان اهل‌بیت عصمت و طهارت، احیاگر معالم دین و نابود کننده‌ی ظلم و ستم و شوکت تجاوزکاران و برقرارکننده‌ی حکومت عدل در سرتا سر جهان و بزرگ منادی توحید و عدالت و وارث راستین پیامبر اعظم(ص) و ائمه‌ی معصومین(ع) حضرت حجت بن الحسن العسکری، مهد
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
 
غدیر؛ نصب جانشین و توجه به مسأله امامت

 1.76 مگابایت
دریافت فایل فلش -  دریافت کد
 

 
 
فهرست مطالب:
مطلب اول     مطلب دوم (اصلی)     مطلب سوم
 
**************
مطلب اول
برخی کلید واژه ها (بیانات امام خامنه ای)
 
صوت و ویدئو
 
 
خط حزب‌الله ۲۲۸ | بی ‌بدیل
 برای دسترسی به آرشیو نشریه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.
در
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها
غدیر؛ نصب جانشین و توجه به مسأله امامت

 1.76 مگابایت
دریافت فایل فلش -  دریافت کد




 
**************
جهت مشاهده ادامه این مطلب (و سایر مطالب) بر روی تصویر
مربوطه کلیک نمایید


بیانات امام خامنه
ای در دیدار اقشار مختلف مردم‌ در روز نیمه‌ی شعبان 1387/05/27
... امروز شما به اوضاع دنیا نگاه کنید، همان چیزی که در روایاتِ مربوط به ظهور ولی
عصر (ارواحنا فداه) وجود دارد، امروز
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها
غدیر؛ نصب جانشین و توجه به مسأله امامت

 1.76 مگابایت
دریافت فایل فلش -  دریافت کد
 

 
**************
پیوندهای متغیر ...
 
 صوت و ویدئو
 
خط حزب‌الله ۲۰۷ | اگر ثبات قدم نباشد رابطه با انقلاب قطع می‌شود
 برای دسترسی به آرشیو نشریه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.
دریافت «خط حزب‌الله» نسخه‌ی مطالعه | دریافت نسخه‌ی چاپ
 
                                         
ترکیه به اسانی به سوریه لشکر کشی کرده، مردم آنجا را به خاک و خون کشیده، همانطور که در گذشته، اسکندرون را ضمیمه خاک خود کرده و: آرارات را از ایران به سرقت برد. اکنون نیز اساس اخبار محرمانه ای که در اختیار ماهین نیوز است، می خواهد  بخش جدیدی به کشور خود ضمیمه نماید. یعنی واقعا کسی نیست مقابل او بایستد؟ لیرهای ترکیه چشم چه کسانی را کور کرده است؟ چون می خواهد اس سیصد، از روسیه بخرد روسیه دست او را باز گذاشته؟ یا چون گاز از ایران می خرد مجاز به هر کا
 
171-مربوط به :بیانات در مراسم صبحگاه لشکر سیدالشهداء(ع) – 26/07/1377
عنوان فیش : جوان مؤمن انقلابی
متن فیش :
امروز که در جمع شما جوانان برومند انقلاب اسلامى هستم، براى من روز شیرین و خاطره‌انگیزى است و إن شاء اللّه خاطره‌اى ماندگار خواهد بود. ما به جوانانى مثل شما و به مجموعه‌اى مثل این مجموعه‌ى لشکر سرافراز، افتخار مى‌کنیم. از آن وقتى‌که این لشکر به عنوان تیپ فعالیت مى‌کرد و نیز از آن وقتى‌که تشکیلاتش به لشکر تبدیل شد، بنده با آن آشنا هستم. س

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها